FRISS HÍREK A DRÓNSZAKMÁBAN

A Volodrone alkalmazása: Ez az elektromos "repülőgép" közüzemileg használt nehéz emelésre szolgál

A Volodrone túl van első sikeres publikus repülésén

Szemezgetés a Dronelife lapjairól

A „VoloDrone” névre keresztelt elektromos, nehéz szerkezetek emelésére szolgáló Volocopter az ITS Hamburg ’21-en sikeresen teljesítette első publikus repülését. DB Schenker, nemzetközi szállítmányozási vezető egy teljes körű árutovábbítási szimuláción keresztül mutatta be a Volocopter nehéz liftjét, a VoloDrone-t, mely akadály nélkül beolvasztható a szállítmányozási ellátási hálózatba. DB Schenker, a Volocopter befektetőjének nevével múlt év elején már találkozhattunk. Most az együttműködő partnerek közösen adtak számot az azóta végbement kimagasló előrelépésről.

A Hamburgban a délutáni órákban indult 3-perces próbaútjára a homePort, mely 22 méteres magaságba emelkedett. Ezt a fuvarozási demonstrációt segítette egyfutóművel felszerelt segéddrót, mely a futóművek között kapott helyet. A VoloDrone alatt elhelyezkedő dobozra felerősítettek egy raklap nyagságú terhet, mellyel könnyedén felemelkedett a gépezet, majd rakományával a DB Schenker Cargo Bike-on zökkenőmentesen landolt. A hasznos terhet a Cargo Bike csomagterében továbbította végső felhasználási helyére. Így ért célba a mindvégig teljes körű elektromos árutovábbítás.

Ez az első publikus repülés vezető szerephez juttathatja a Volocoptert a városi légiközlekedési iparágban. A Volocopter első számú embere, Florian Reuter meggyőződéssel vallotta, hogy világszerte egyedülálló, nyilvánosan repülő UAM cégként úgy az utas-, mint az árúszállítás területén teljes körű megoldást képesek nyújtani. A szállítmányozási folyamatok lebonyolítását a VoloDrone jelentősen hatékonyabbá, elérhetőbbé tudja tenni. A szállítmányozási módozatok maximális kiaknázásának fantasztikus lehetőségében DB Schenker partnersége és a VoloDrone felbecsülhetetlen lehetőségeket nyújt. Erik Wirsing, a DB Schenker alelnöke rámutatott, ezzel a hamburgi felszállással hivatalosan is bizonyítást nyert, hogy a DB Schenker előremutató ütemezési terve elképesztő előrelépést tett az átláthatóbb szállítmányozás érdekében. DB Schenker törekvéseinek megfelelően ismételten bizonyosnak látszik, hogy a Volocopter a megfelelő együttműködő partner annak a célnak az elérésében, hogy áttervezzék az áruszállítási logisztikát, az átfogó ellátási rendszereket, nagyot lépjenek előre, hogy minél kisebb biológiai lábnyomot hagyjanak az ügyfeleik maguk után.

A hamburgi felszállás is igazolta, a Volocopter a DB Schenker képviselte irányelvek legmegfelelőbb partnere. Az irányító bizottság által kidolgozásra került egy részletes terv, miként lehetséges átfogóan beilleszteni a VoloDrone alkalmalzását a szállítmányi intézményekbe. Amint a Volodrone első debütáló járata Hamburgból a magasba emelkedett és sikeresen célba ért a hozzá erősített hasznos rakományával, a DB Schenker cég által is bizonyítást nyert, a drónok alkalmazásával jelentősen ki lehet bővíteni úgy a szárazföldi, mint a tengeri szállítmányozás mostani árutovábbítási hálózatait. Képesek merőben új áruellátási hálózatot, valamint szállítmányozási útvonalakat kialakítani.

Rendkívülinek számít, hogy a VoloDrone, ez az elektromos meghajtású, csavar nélküli pilóta nélküli légi jármű 40 kilométeres körzetben már 200 kilogramm súlyt is képes továbbítani, valamint mind a 6 (ISO) Nemzetközi Szabványügyi Szervezet raklapjait egyaránt képes célba juttatni. Ez a rendkívüli képességgel rendelkező repülőgép (eVTOL) a különleges tervezésének köszönhetően a legnagyobb kihívásokat tartalmazó feladatok ellátására is képes, mivel elektromos meghajtású, a fel-, és leszállást egyaránt függőleges vonalban hajtja végre, ezért bevetése a legkülönbözőbb iparágakban is lehetséges. A Volocopter, városi légiközlekedési eszköz legnagyobb jelentőségének az csupán csak egy részét képezi, hogy utasokat (VoloCity és VoloConnect) és árút egyaránt képes szállítani a városokban, nagyszerűsége abban is rejlik, hogy a VoloDrone bevethető olyan területeken, terepeken is, ahol más, eddig megszokott szállítmányozási módozatok akadályokban ütközhetnének.

A városi légi közlekedés területén a Volocopter olyan előremutató légi szállítmányozó eszközöket vet be, melyeknek segítségével hatékony megoldásokat képes nyújtani már a nagyvárosok területein is. Az elkövetkező két-három évben nemcsak a repülőgépek fejlesztését tűzték ki célul, hanem tervbe vették, a digitális és fizikai infrastruktúra megszervezését, valamint a támogató szolgáltatások elindítását. A digitális infrastruktúrára (VoloIQ) vázként tekintenek. A rendszer a következő ökoszisztematikus szempontokat támogatja: Autonóm Műveletek, Jóváhagyott Karbantartási Szervezet (AMO), Flight Analítics, Folyamatos Légialkalmassági Kezelési Szervezet (CAMO), valamint a Járműkapcsolat és a többi.

2019-ben már vannak adatok VoloDrone repülésekről. Németországban több különböző repülőtéren is tartottak tesztrepüléseket az ezt követő években. A drón paraméterei a következőek: magasság: 215 centiméter, átmérő: 915 centiméter, legnagyobb levegőbe emelkezési tömeg (MTOW): 66 kilogramm. Az elkövetkezőkben tervezett VoloDrone felszállási műveletek már teljes egészében elektormos meghajtással történnek, valamint képesek lesznek a látómezőt meghaladó (BVLOS) teljesítményre is.

Volodrone-legifelvetel-keszites